כולי אוזן - איך להוציא את המיטב בקבוצת מיקוד EVP


16 Jul
16Jul

הילה זגורי כהן

כולי אוזן - איך להוציא את המיטב בקבוצת מיקוד Employee Value Proposition

קבוצות מיקוד הן כלי מחקר מעולה במקרים בהם התוצרים הנדרשים הם לא כמותיים. שיח כנה בעל שאלות פתוחות ככל האפשר יסייע לארגון להבין ביתר קלות את התמונה הגדולה, לרדת לרזולוציות ופריזמות שקודם לכן לא הייתה לו גישה אליהם.

על מנת להוציא את המיטב מקבוצות מיקוד לטובת אבחון Employee Value Proposition, כדאי ורצוי שאורך המפגש לא יעלה על שעה וחצי ואם מדובר בארגון גדול, כדאי לבחון את האפשרות לקיים כמה קבוצות על פי סגמנטים עיקריים בהתאם ליעדי הגיוס ושימור בששת החודשים עד השנה הקרובה. למשל: קבוצה של עובדים חדשים ושל עובדים ותיקים, קבוצת נשים וקבוצת גברים, שיחות עם עובדים ממחלקות שונות, בדרגים שונים ועוד.

הנה כמה שאלות שיעזרו לכם להנחות את המפגש ביעילות:

1. מדוע אתה אוהב לעבוד כאן?

2. מה מניע אותך בעשייה?

3. אילו שיפורים היית רוצה לראות?

4. לאיזה תמיכה אתה מצפה מהחברה כדי להשיג את יעדי הפיתוח המקצועי שלך?

5. איך אפשר לשפר את חווית העבודה שלך?

6. במה שונה הארגון שלנו מארגונים אחרים שאתם מכירים?

7. אילו תכונות חשוב שיהיו באנשים שעובדים בארגון/מחלקה כדי להצליח כאן? (כדאי לשאול לפי מחלקה)

8. במה את הכי גאה בארגון? ולמה?

9. אם היית שוקל לעבור לחברה אחרת בתפקיד דומה, מהם הסיבות שהיו משאירות אותך איתנו?

10. אילו ערכים חשובים לך בארגון? איך אתה חווה את הערכים האלה כאן?

11. עד כמה אתה מרוצה מההזדמנויות שלך ללמוד ולצמוח בארגון שלנו?

12. עד כמה אתה מרוצה מההכרה שאתה מקבל על עבודה טובה?

אלו רק שאלות מנחות וזה לגמרי בסדר אם לא כל השאלות שברשימה נענו, ובלבד שהייתה הקשבה פעילה למה שיש למשתתפים והמשתתפות לומר. אם שאלה מסוימת לקחה יותר זמן ממה שצפיתם, כנראה שנגעתם בעצב חשוף. שווה להתעכב עליה, לרדת לשורש העניין ואולי מכאן תגיע פריצת הדרך. 

בהצלחה

>> להמשך קריאה איך להמשיך ולדייק את הצעת הערך בשישה שלבים


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.