- מאת הילה זגורי -
חמש לפנות בוקר, הדי המלחמה ברקע, אני בדרך משדרות לקצה השני של המדינה. "קטן עליי", חשבתי לי, גם פה יורים עליי. בין כל התרחישים שעברו בראשי לקראת הנסיעה, את זה שהמערכת המשוכללת המכונה Waze תפסיק לשתף פעולה לא דמיינתי. את המבט הדואג של החיילים בתחנת הדלק כשאמרתי שאני בדרך לקיבוץ סאסא יכולתי להבין. התעכבתי רגע להסביר להם שלמילואים לא גייסו אותי ושאני נוסעת לעבודה - אבל בימים אלה זו גם הדרך שלי לעשות ציונות. כדי שהכלים בהם החיילות וחיילים שלנו משתמשים בזמן לחימה יהיו ממוגנים, הארגון צריך עובדים ועובדות. וזו הסיבה שאני נוסעת לאזור תחת מלחמה.
כשהחיילים הבינו שאני מדברת על פלסן, קמטי הדאגה התחלפו בחיוך של הערכה, ואני יצאתי משם מרגישה מוגנת בזכותם ועם הוראות הגעה.
(בכל אופן, אני חושבת שזה נס שהצלחתי להגיע בלי וויז לקבוצות המיקוד בזמן)
קבוצות מיקוד EVP - Employee Value Proposition
האוויר הצח של הצפון, הדרך הירוקה, הפריחה מסביב, הקיבוץ היפיפה - גרמו לי לשכוח לרגע שאנחנו באזור מטורגט, יעד ממש. אבל בפלסן כולם מתורגלים - דבר ראשון כשהגעתי עדכנו אותי איפה הממ"ד. בנקודה בה אני מגיעה אנחנו כבר חמישה חודשים מתנהלים בתוך מלחמה.
שחף וילנסקי, מובילת תהליך מיתוג מעסיק מקבלת את פניי בכניסה לפלסן.
האווירה הייתה ייחודית
מצד אחד, תחושת חירום, ומצד שני, שגרה ארגונית מגובשת ומקצועית. בחדר הישיבות קיימנו שלוש קבוצות מיקוד בהשתתפות א.נשים ממחלקות שונות, ותק ותפקידים מגוונים.
במפגשים למדתי על החיים בפלסן מעיניהם של האנשים בפלסן, על המחויבות שלהם למשימה, על תחושת הציונות הכפולה שמלווה את העשייה.
"מי שלא במילואים נמצא כאן, בעבודה בפלסן, וזה בכל מקרה משרת את אותה מטרה", אחד אמר. "מגנים פה על הבית הפרטי ועל המדינה", אחרת הוסיפה ובחדר - מבטי הנהון והסכמה. אלה רק חלק מהדברים שנאמרו, כמובן. את שאר הדברים הנפלאים שהם אמרו בקבוצות מיקוד EVP זיקקנו להצעת ערך מדויקת, ייחודית ואותנטית לפלסן.
כנס חברה שהתקיים בתחילת השנה סייע לי לקבל פרספקטיבה נוספת על העשייה בפועל וכן להתחבר לשטח.
תוכנית עבודה הוליסטית למיתוג מעסיק
לנהל מיתוג מעסיק זה לא רק להגדיר הצעת ערך אלא ממש לחזק את החוזקות. במיוחד בתקופת מלחמה, כשכל העשייה מקבלת משמעות כפולה. לנהל מיתוג מעסיק זה להחליט שאני כארגון רוצה להציע חווית עבודה טובה קודם לאנשים בארגון. לכן, כשאני בונה תוכניות עבודה זה רק אחרי מפגשים איתם, אחרי ששמעתי ותיעדתי הכל.
משם אני יוצאת לכתיבת תוכנית עבודה הוליסטית למיתוג מעסיק עבור הארגון הכוללת התייחסות לתקשורת פנים ארגונית, מסע מועמד-עובד, תהליך גיוס מלא, תדמית ברשת ובסושיאל בהתאם לקהל יעד.
תוכנית העבודה נכתבת תוך כדי בריינסטורמינג עם מובילות התהליך מהארגון. יחד אנחנו קובעות תעדוף, מה הכי דחוף, חשוב ומה מתוך סך הפעילות שבתוכנית העבודה יקדם את הארגון ברבעון עד חצי שנה הקרובה.
בשלב הבא נדרש להסתכל בלבן של העיניים, לבקש תקציב וגם לקבל, כי הכל מנומק בתוכנית עבודה וההחלטה להיות ארגון שטוב לעבוד בו כבר התקבלה.
השקת Connecteam בפלסן כחלק מטיפוח תקשורת פנים ארגונית
אחת המטרות שלנו היתה ליצור מנגנון תקשורת פנים ארגונית דו כיוונית המאפשרת שיח עם כלל העובדים בארגון, להיות מסוגלים כארגון לתקשר בשפה אחידה, שקופה ומשותפת.
אירוע השקת אפליקציה לתקשורת פנים ארגונית היה ממותג וחגיגי במיוחד. הוא התקיים יומיים לאחר הפסקת האש כך שגם נהננו ממפגש סופר מרגש בין אנשים שנפגשו אחרי הרבה מידי זמן שלא.
נתפסו בעין המצלמה - מיכל הירש, סמנכ"ל משאבי אנוש ודוגית אוחיון, ממזכירות אגף הנדסה, בחיבוק מרגש ואותנטי.
חוץ מאירוע ההשקה שהתקיים בטיימינג קארמתי במיוחד, בו באמת כולם יכולים להתחבר שוב מחדש, ההשקה נמשכה לאורך כל השבוע.
במסגרת שבוע ההשקה קיימנו תחרויות קטנות בהן כוווולם זוכים, כל שנדרש הוא להשתתף במשימות קטנות אך מאפשרות התנסות חוויתית באפליקציה.
מיתגנו את חדר האוכל כי אין כמו להעביר מסר על בטן מלאה.
אוכלים. סורקים. מתחברים. זוכים.
קאפקייקס ממותגים ומושקעים במיוחד.
כל פינה במרחב הזכירה שמשהו חדש ומרגש קורה בפלסן ושאנחנו מגייסים כמובן.
יצרנו מחברת ייחודית לפלסן הכוללת את הצעת הערך הייחודית של פלסן לעובדיה ובתוכה גם הנעה לפעולה להצטרפות ל Connecteam.
בסיום שבוע ההשקה, 70% מהארגון כבר היה מחובר.
המחברת הייחודית לפלסן
חשבנו מה נוכל לתת כמתנה שתהיה פרקטית ותשאיר את הצעת הערך של פלסן מול העיניים. הרעיון הראשון היה איך לא, מחברת של Talent. אבל האמת היא שלמרות שזה מוצר שלי היה ברור שכאן הוא לא מתאים. צריך משהו ייחודי לפלסן. מה שיפה הוא איך שהנקודות מתחברות כי המוצרים הקיימים שלי לא נותנים מענה אמנם, אבל אצלי ה Process כבר קיים, הלוא השקתי ליין מוצרים השנה. מפה לשם שחף וילנסקי, OWNER תהליך מיתוג מעסיק ואני התחלנו בלדמיין וסיימנו עם יצירה נפלאה, מחברת מקורית וייחודית בשפת מיתוג מעסיק החדשה של פלסן.
במחברת שילבנו את הצעת הערך EVP, ציטוטים מעוררי השראה שמלווים את העמודים הפנימיים, מכתב פתוח, והנעה לפעולה להורדת Connecteam.
שילבנו עט ממותג עם מסר מתוך ה EVP
שפת מיתוג מעסיק והמחברת עוצבו על ידי אפרת לביא, מעצבת הבית של Connecting HR.
תוכן, EVP ומסרים נכתבו על ידי הילה זגורי, בשיתוף פעולה מלא עם מיכל הירש, סמנכ"ל משאבי אנוש ושחף ולינסקי, OWNER תהליך מיתוג מעסיק בפלסן.
כמובן שאת הכל הורדנו לדפוס בדד ליין מוגזם אבל החברים מדפוס בארי, מי יעצור אותם? גם באתגר משלוח לאזור תחת מלחמה הם כבר מנוסים והכל הגיע מושלם ובזמן.
"נשארים בתנועה קדימה - לא משנה מה"
התהליך שעברנו השנה לא יכול היה להתקיים בלי מחויבות בלתי מתפשרת של נשות משאבי אנוש בפלסן.
בראשן מיכל הירש, סמנכ"ל משאבי אנוש, שלמרות העומסים הרבים יזמה את תהליך מיתוג מעסיק ומקפידה להיות איתנו בפרטים הקטנים, להוביל ולדייק עם כל הגמישות הנדרשת.
שחף וילנסקי, מנהלת פיתוח ותקשורת ארגונית, שהיוותה גם OWNER תהליך מיתוג מעסיק. שחף הובילה ורתמה לתהליך במקצועיות מרשימה גם את צוות משאבי אנוש, למרות ולצד אתגרי התקופה. בימים אלה היא יצאה לחופשת לידה, כשהיא תחזור מחכה לה התפקיד המרתק הבא, עדות נוספת לכך שרואים אותך בפלסן.
רעות ראובני, שמחליפה את שחף כמנהלת מיתוג מעסיק ותקשורת פנים במשרה מלאה, נכנסה ישר לתוך תקופת הוצאה לפועל של תוכנית העבודה. רעות גורמת לדברים לקרות, בהתאמה מושלמת ל DNA של פלסן.
עברנו יחד שנה עם אתגרים ארגוניים-ביטחוניים שעוד ילמדו עליהם באקדמיה, אני בטוחה. הוכחנו שאפשר להצליח גם בתנאים הכי מורכבים ואנחנו מסיימות שנת מלחמה עם תוכנית עבודה למיתוג מעסיק שיצאה לפועל ואף תופסת תאוצה. זה מרגש איך דווקא באתגר הכי גדול, מתגלה העשייה הכי משמעותית - עשייה ישראלית ציונית.
תודה פלסן על הזכות לתת לכם שירות.
יחד עשינו את הבלתי יאומן - מיתוג מעסיק תחת מלחמה.