איך למדתי מיתוג מעסיק מעבודה בפאב - מאת עדי אביטל קוז׳וקרו - מנהלת מיתוג מעסיק וחווית עובד ב Promo.com


22 Jul
22Jul

עדי אביטל קוז׳וקרו 

לפני האוניברסיטה חיפשתי עבודת קיץ שתממן דירה שכר לימוד וכמה בירות בבאר שבע. דרך חברה התחלתי למלצר בבר באזור השרון שאז נחשב לדאנס בר הכי מגניב ועמוס באזור. אולי העבודה הכי קשה שהייתה לי, לפלס דרכי בין המון בליינים עם מגש עמוס כוסות, אבל וואו, כמה כסף הרווחתי בסוף כל משמרת.

חברים שלי באו לבלות שם ויכולתי לפנק אותם בדרינקים, הבוסים היו חבר'ה מדהימים, אנשים טובים ונדיבים שדאגו לעובדים ולעובדות! (בליינים שיכורים שהציקו לבנות לוו החוצה עם מאבטח והורחקו מהמקום לתמיד) ויצרו אווירה מחשמלת בכל ערב, כולם רצו לעבוד שם, ואחרי המשמרת להישאר לבלות שם. 

התחלתי את הלימודים וכמה חודשים אחר כך היה מבצע עופרת יצוקה, טילים על באר שבע ולא היו לימודים במשך חודש. קיבלו אותי בשמחה לעבוד מתי שרציתי, בסופי שבוע וחופשות, ובתקופת מבחנים איחלו לי בהצלחה וחזרתי שוב בקיץ.

 בשלב מסוים קודמתי להיות ראש צוות המלצרים עד שהתחלתי "עבודה של גדולים". שלחו אותי כנציגה של המקום לסופ"ש פינוקים על חשבון מותג אלכוהול.. כיף חיים. 

הבר הזה כבר לא קיים אבל האנשים שניהלו אותו הם היום בעלי עסקים בתחום האירועים והמסעדות, מצליחים וממשיכים להפיץ את הטוב שלהם בעולם, אפילו התחתנתי אצלהם וחגגתי את לידת ביתי הבכורה באולמות שלהם, יחד עם עשרות זוגות שהפניתי אליהם כי ידעתי שיקבלו את הלב הכי גדול שיש ברמה הכי גבוהה.

אז מה למדתי: 

1. העובדים הם השגרירים הכי טובים - המלצה של עובד שווה 1000 קמפיינים. אם מישהו מספר שטוב לו בעבודה, זה גורם לאחרים לרצות גם.

2. מה שהבוסים שלי בפאב הבינו זה שלא אהיה מלצרית או אחמשית כל חיי, וטוב שכך:) -  זו נקודה בחיים שגם לא תיכנס לקורות חיים, אבל התקופה שאני שם צריכה להיות משמעותית, נעימה ועם זיכרון טוב למרות שהעבודה קשה מאוד פיזית.

גם עובדי ההייטק כבר לא נשארים במקום עבודה שנים ארוכות, הסקר האחרון אומר שנתיים - בפועל לדעתי זה פחות. גם החברה שלנו, מקסימים ככל שנהיה, שלב בקריירה שלהם, נסיים איתם טוב ונישאר ביחסים טובים כולל המלצות עם גאווה שעבדו איתנו.

3. סוואג זה החיים - אני מאודדד אוהבת. אבל כדי שתתגאה לנסוע ברכבת עם סווטשירט של החברה - צריך לבנות את הגאווה הזאת עמוק מבפנים.

4. העובדים שלנו, החברים שלהם והמשפחה שלהם הם גם לקוחות פוטנציאליים - ויש להם רגש כלפי המוצר שלנו. קרה לכם שעבדתם פעם באיזה מקום ושנאתם את העבודה כל כך שלא יכולתם להיות לקוחות שלהם יותר? היחס שלנו לעובדים משפיע גם על המכירות שלנו.

5. עולם העבודה היום הוא חוויה -  היא יכולה להיות חיובית ויכולה להיות שלילית אבל עלינו לייצר אותה, לשמר אותה ולתחזק אותה כתוכנית שנתית. 

בסוף אנשים לא זוכרים את הישיבות והבאגים אבל תמיד יזכרו איך גרמתם להם להרגיש. הרגש שזוכרים הכי טוב הוא קמצנות. נדיבות לא חייבת לעלות כסף, היא יכולה להתבטא בהקשבה, תחושת אכפתיות ושרואים אותך.

6. להעצים להעצים - לפנק עובד בדברים שיחזירו את ההשקעה, בין אם הם ידברו וישתפו על כנס מקצועי, קורס, מיתוג אישי, או ירגישו שהם גדלים גם אם אין לאן לקדם אותם רשמית כרגע- הם בתנועה, לומדים משהו חדש מפתחים את היצירתיות - כל דבר שיעשה להם טוב. התפקיד שלנו הוא לגלות מהו הדבר המדויק הזה.

אני הייתי עדי, ואלה הדברים שלמדתי על מיתוג מעסיק מעבודה בבר.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.