26 Nov
26Nov

כנס Innovate and Attract: AI-Powered Employer Branding התמקד באתגרים וההזדמנויות הגדולים ביותר של ימינו - השילוב בין בינה מלאכותית למיתוג מעסיק. 


 עם אווירה של סקרנות והתרגשות באוויר, הכנס נפתח בהצהרה ברורה,

בינה מלאכותית כאן להישאר והיא משנה את חוקי המשחק ובכלל את כל מה שידענו על תעסוקה.
אלית בן בסט נוריאל, מנהלת פעילות השיווק של גוגל קלאוד בישראל פתחה, "אנחנו בעיצומה של מהפכה". 

2024 היא השנה בה אנחנו לומדים לעבוד אחרת, להתנהל אחרת, ובסופו של דבר – להוביל את השוק בדרך חדשה. עוד היא הרחיבה כי ב 90% מהארגונים כבר נבחנת היכולת של AI לשפר את ביצועיהם, וכ 64% מהארגונים מתכננים להטמיע בינה מלאכותית בתהליכים בארגון עוד השנה.

קרדיט צילום: שני צדיקריו

התעשייה מתקדמת בצעדי ענק.

אלית שיתפה מהשטח על ארגונים שראו את השיפור הפרקטי שבינה מציעה – מחברות ששילבו פרסונליזציה בתהליכי השיווק שלהן, ועד כאלו שהשתמשו בבינה כדי לנתח שווקים ולבצע תחזיות מדויקות בזמן אמת. "אנחנו מדברים על טכנולוגיה שמשנה את הדרך בה אנחנו חושבים, מתכננים ומנהלים", היא הסבירה. "זה כבר לא העתיד – זה קורה כאן ועכשיו".

קרדיט צילום: שני צדיקריו


"מכונות שנועדו לשחרר את בני האדם עתידות להכריע את יוצריהן". (א.א) 


הילה זגורי, אשת מקצוע בתחום התעסוקה, יועצת ומרצה בתחומי מיתוג מעסיק, קריירה ועולם העבודה החדש, המשיכה עם האנשים ונשים בפרט מאחורי המספרים.

אין לנו דרך לדעת האם AI ישלים אותנו בני האדם ויפנה למשימות חשובות אחרות, או יגזול מאיתנו את המשרות. מתחזיות מפורום הכלכלה העולמי אנחנו למדים על צפי ירידה של 2% מכלל המועסקים עד 2027 מה שאומר שאתגרים בתחום התעסוקה מגיעים יחד עם כל הטוב שהבינה מציעה. 

קרדיט צילום: שני צדיקריו

הדרך להישאר רלוונטיים בעולם העבודה תמונה ביכולת להישאר בתהליכי למידה ולפתח כישורים מהם ניתן גם להתפרנס. לשמור ככל הניתן על DAY JOB יציב ולהכין PLAN B בתצורת GIG לשם יצירת ביטחון תעסוקתי-כלכלי בעולם העבודה החדש. 

הילה הציגה נתונים לפיהם שנה לתוך מהפכת הבינה, אנחנו כבר רואים עלייה של 21% בכמות המשרות בהן לדעת לעבודה עם בינה מלאכותית, מהווה חלק מדרישות התפקיד. זה מלמד כי הראשונים להיפגע בעולם העבודה הם מי שלא ידעו לעבוד עם כלי בינה. 

נתון נוסף עליו היא דיברה הוא הפער שבין נשים לגברים בשימוש בבינה. בעוד 54% מהגברים כבר אימצו עבודה עם בינה רק 35% מהנשים אימצו אותה. הילה קראה מהבמה לנוכחות בחדר להשפיע בארגונים כדי שיותר נשים יעבדו עם בינה מתוך הבנה שאם הראשונים להיפגע בעולם העבודה הם מי שלא ידעו לעבוד עם כלי בינה ונשים פחות מאמצות כלי בינה, נשים עשויות להיות הראשונות להיפגע בעולם העבודה.

קרדיט צילום: שני צדיקריו


הפאנל – מיתוג מעסיק, בינה והאתגר

בפאנל השתתפו עדי אביטל, מנהלת תקשורת ארגונית, Align Technology. מאי בינסטוק, מנהלת מיתוג מעסיק, WalkMe. דנה קאלישוב, מנהלת מיתוג מעסיק גלובלי, Riskified. מעיין מנלה, כתבת כלכליסט בנושא קריירה ותעסוקה.

הן ענו על השאלה "איך אנחנו נשארים אותנטיים בתהליכי מיתוג מעסיק כארגון בעידן AI?"

קרדיט צילום: שני צדיקריו

כל אחת מהדוברות תיארה את האתגר וההזדמנות בשימוש ב AI.

עדי אביטל, שיתפה כיצד כלי AI חוסכים לה זמן ומפנים אותה למשימות חשובות בהן היא יותר באה לידי ביטוי באופן משמעותי לארגון.

דנה קאלישוב, שיתפה כיצד היא נעזרת ב AI ליצירת תכנים, אך עדיין דואגת לשלב את הטון האותנטי שלה ושל הארגון. 

מעיין מנלה, דיברה על הצורך בשקיפות מול מועמדים פוטנציאליים בתהליכי גיוס בהם בינה מלאכותית משולבת. 

מאי בינסטוק, הדגישה שאין תחליף לחיבור לאנשים בארגון ולשטח, בסוף מסיטואציות יומיומית צומחים הרעיונות הכי אותנטיים שמשקפים את מיתוג המעסיק. 

כולן הסכימו שבינה היא כלי עוצמתי, אך היא חייבת להיות משולבת במגע אנושי כדי לשמור על האותנטיות והייחודיות בעת שיקוף מיתוג המעסיק של הארגון. 

קרדיט צילום: שני צדיקריו


 "המוח" שאחרי Gemini

עם דמו חי סבטה מורג, ארכיטקטית פתרונות ענן בגוגל קלאוד, ריתקה את הקהל כשהציגה איך בפועל Gemini יכול לעזור בניהול משימות יומיומיות כמו ניתוח נתונים, יצירת תכנים ואיך לכתוב פרומפט. אבל לא רק זה – סבטה לקחה את הקהל למסע אל תוך עולם המידע. "הכוח של AI טמון ביכולת שלו לנתח כמויות אדירות של מידע בזמן אמת", היא אמרה. באותנטיות שיקפה גם כי בשימוש לא נכון, AI עלול לחשוף אותנו לסיכונים של אבטחת מידע. סבטה חתמה את האירוע בקריאה להדריך ולהכשיר את העובדים והעובדות לשימוש נכון בכלי בינה והזכירה לקהל שהטכנולוגיה יכולה להפוך את כולנו ליצירתיים, יעילים וטובים יותר – כל עוד נדע איך להשתמש בה.

קרדיט צילום: שני צדיקריו 

בכך נחתם ערב קהילה ולמידה ממנו יצאנו עם תובנות מרתקות, השראה ושיתופים אישיים. באירוע שיקפנו לא רק את השינוי הטכנולוגי שמתרחש, אלא גם את הסיפורים מאת מי שחיים ומובילים את מהפכת ה AI, הלוא הם גוגל קלאוד.

לסיכום נאמר שהבינה המלאכותית אמנם כבר כאן אבל גם איתה האדם הוא שבמרכז – הוא שמוביל, מספר את סיפורו של הארגון ומשאיר חותם.



הכנס הופק בשיתוף פעולה בין הילה זגורי Connecting HR ו Google Cloud עבור קהילת מיתוג מעסיק ישראל. 

מועד האירוע - 18.9.24 

מיקום - גוגל קלאוד ישראל 


לפירוט אג'נדה מלאה 

לצפייה בכל תמונות האירוע

לצפייה בנתוני מעורבות קהל עם האירוע


תודה לכל מי שלקחו חלק.

קרדיט צילום: שני צדיקריו


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.